ONSDAG !

Det blev en tidig morron idag......Lilleman vaknade vid halv 6. Så jag va ner o gjorde lelle åt han då. Sen somna han om i 1 1/2 timme. Men Frida vaknade vid 06.40 så då va jag ner o gjorde lelle åt henne. Sen så tog jag me henne upp så fick hon mysa i sängen o kolla på barnprogram.

Vid halv 8 gick vi ner för då va lilleman vaken. sen så var det morronsyslorna som fika, tvätta sig o klä sig för dagis. Sen så skjussa jag iväg dom till dagis till 9.00. Idag var det den stora dagen då jag skulle få lämna dom för första gången.
Otroligt nog så blev det inget grin......de trodde jag. Men Hampus o Frida o fröken Maggan stod i fönstret o vinka."Hej då nu ska mamma åka o jobba" o dom vinka bara när jag gick. Slog en pling då jag kom hem för att kolla att det var grönt.
O de hade gått bra! Dom hade kul o lekte med de andra barnen.

O idag var det en av tjejerna som fyllde 4 år så hon bjöd på tårta. Vilket var väldigt omtyckt av Hampus o Frida.
Efteråt hade Frida kramat tjejen o tackat för tårtan.

Imorse när jag lämnade dom så frågade Maggan om det gick bra att dom var till 11.30 så fick dom äta lunch oxå.
Absolut sa jag, inga problem!

Under tiden dom va där så hann jag med att dammsuga o torka golven, sätta på en tvättmaskin, duscha o handla.

Så strax före 11.30  så var jag där. Men då satt dom o käka (Biff, potatis o sås o grönsaker) så jag väntade ute i hallen tills dom va klara. Det hade gått mycket bra sa Maggan. Så samma tid imorron oxå sa hon, så får dom äta då oxå. Då skulle det bli Kebabgryta o ris.

Nu ligger dom o vilar innan vi ska åka till Frissan vid 14.30. Frida ska få frisera sig lite......forma till någon frisyr.

Kram kram till alla vänner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0