Ny vecka......

Jahapp då var ännu en helg över.......i lördags morse började vi dagen med att käka en god frukost tillsammans hela familjen. Mysigt mysigt!!!! Sen gick Jonas upp o fortsatte o tapetsera i klädkammaren. Till sin hjälp hade han Frida.  Som även passade på att kliva på en ny limmad tapet då pappa inte såg.
Medans for jag o Hampus iväg o handlade lite grejjer inför kvällen som väntade.
Mina Dollarkamrater Fredrik, Angelica o Leif skulle ju komma förbi o käka tacos , drick gott o spela wii. Det blev en mycket trevlig kväll de :-)
Jo farfar o Dessan tittade ner med släpvagnen medans Jonas va o träna oxå. Så då blev det fikastund med äppelkaka :-)


 Fredrik spelar Guitar Hero o Angelica kollar .


  En koncentrerad Leif prova Guitar Hero för första gången.

                            *****************************************************   

Söndag förmiddag blev rätt lugn. Jag passade på att dammsuga o plocka ihop efter besöket på lördagkvällen. När vi hade käkat frukost så for vi in på Dollar för att käka städgrejjer åt syrran. När vi kom hem så stack Jonas iväg o träna o jag gav barnen lunch o la dom för lunchsovning.
När Jonas kom hem så gjorde vi oss klara för att åka på middag hos mormor o morfar i Lånsgele. Det blev god mat o surrade en del. 
Innan vi for hemåt till Kramfors så for vi förbi moster i Sollefteå. Där blev det surr  o fika. Så klockan va nästan halv 8 innan vi va på väg hemöver. Innan vi for så fick Frida en Bamsekockmössa o grillvante av moster. Frida blev superglad.
Sen bar det iväg hem o lägga ner 2 trötta barn.

                            ***************************************************

Ja då var det en ny vecka igen då !!!!Måndag
O ja som trodde att barnen skulle va trötta imorse, men inte då. Halv 7 va dom vaken. 30 min före väckaren. Så då var det bara att gå ner o fixa välling.
När Frida klev ur sängen så hitta hon sin Bamse grillvante........sen ropa hon på mig. "Mamma huve, mamma huve" o så klappa hon sig på huve. Hon skulle ha sin kockmössa då. Så hon sprang runt med vanten , mössan o bamse trosor imorse

O när jag lämna dom på dagis så hann dom knappt säga hej då förrän dom va inne i lekrummet o lekte. Frida bara titta på mig när jag gick.
när jag kom o hämtad dom vid strax före 11 tiden så kom en av fröknarna o berätta att hon hade ramlat inne. Så hon hade fått en bula o blåning i pannan. " Men de e väl ingen fara sa jag" E ju sånt som hör till. En av fröknarna hade kylt efter att hon ramlat så de va inte så farligt stor bula.

Så nu ligger mina små busungar o vilar.



Frida i sin kockmössa.

 
Frida visar upp grillvanten. Tack moster för vanten och mössan !!!!

 
Barnakenfisen Hampus :-) !!!!!!


Kram kram alla vänner !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0