Måndag !

Ja då var det en ny vecka igen ! Usch va tiden går fort......snart vinter igen.

Ja som ni ser så skrev jag inget igår. Men tänkte berätta lite kort vad vi hade för oss igår..,..........
Vi va uppe vi 9 tiden. Vi började med att käka frukost o sen så bestämde vi oss för att åka iväg o hälsa på Peder, Carro o Emil. Dom hade kaffe hemma men inge fikabröd. Så vi plockade med oss en bullpåse:-)
Så det blev lite fika o barnen lekte lite. När vi tänkte fara hem vid lunchtid så frågade Carro om barnen ville ha köttbullar o mos för Emil skulle ju käka lunch. Ja de tror jag säkert att dom vill sa jag. Så då fick barnen lite lunch innan vi for hemöver.
 Sen for vi hem o la Hampus o Frida. Jag o Jonas pysslade på med lite av varje medans dom sov. Sen när Hampus vaknade så tog jag med han o for o handla lite. Sen var det dags för middag. O lite senare va vi förbi hos Niklas o Linda en sväng innan det blev läggdags för dom små.
Sen blev det rätt lugnt för min del. Kollade på tv o passade på att färglägga några Nalle puhbilder som jag tänkte rama in till barnens rum.

Men åter till dagens sysslor......
idag har dagis varit stängt pga. studiedag. Så innan lunch passade vi på att ta en cykeltur hela familjen in på affärn. Man får passa på när vädret är fint:-)
När vi kom hem så fixade vi dagens lunch; 

                                                    
                                                       Ugnspannkaka med Bacon !

Vilket blev mycket omtyckt hos barnen. Medans den va inne i ugnen så passade jag på att fixa middagen. Bestående av en paj med rökt skinka, paprika, sparris, svamp o broccoli.
Efter lunchen blev det sovtajm för dom små.

Efter middagen passade jag o barnen på att gå ut en sväng. Så det blev en prommis in på stan o hem igen. Inne på stan mötte vi Linda o vovven. Så vi gick tillsammans hemåt sedan. Skönt me lite sällskap. Det går så mycket fortare då:-)
När vi kom hem så fick Hampus o Frida duscha. Klädde först av Hampus o satte han i matstolen i duschen. Medans jag klädde av Frida så roade Hampus sig med att pinka in duschen. Det tyckte han va jättekul. Skönt o pinka i det fria ju..............
Efter duschen så blev det lelle o sovtajm. Så dom är utvilade för en stund på dagis imorron fm. (kl.08-11)

Kram kram alla vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0