Fredag !

Dom så liven vaknade vid 07.15 imorse......Kännde mig lite seg då, men bara man kommer upp ur sängen så brukar det gå bra.

Vid 08.30 så spatserade vi mot dagis. Väl framme på dagis så blev Frida som vanligt glad när hon såg dagis. Hann bara komma in i hallen o få av hon jackan o kepsen så va hon inne i lekrummet med de andra barnen. Men Maggan ropade på henne att dom skulle vinka åt mamma i fönstret. Och då kom hon tebax o hoppade upp på bänken för att vinka. O Marianne höll i Hampus så han oxå kunde vinka.

Sen så gick jag hemöver o tog de lite lugnt för att gå tebax vid 11.15 cirka. Jag va där vi 11.30 ungefär men då satt dom o åt så jag väntade i hallen i cirka 10 min.
Dom blev som vanligt glad utav o se mig :-) Allt går så bra sa fröknarna. O dom hade ätit jättebra båda 2 idag. Maten idag bestod av grönsaker o sallader först sen blev det Lax, potatis o filsås.
Sen hade jag tagit me mig Bamse så Frida fick den då vi skulle gå hem igen.
Frida skulle ju absolut inte åka vagnen utan hon o Bamse gick HELA VÄGEN HEM. O hon va duktig för hon gick på sidan hela tiden. Annars brukar hon ju ska gå mitt i vägen.
Hampus satte jag fast i vagnen o så fick han tutten o filten sin. Tyckte att Hampus va så tyst på vägen hem. Så efter en kort stund så kollade jag dit så då hade han somnat sittandes i vagnen.
Så jag tippade bak han o la på han en till filt. Så nu ligger han ute o vagnen o sover. Han hade kört hårt idag på dagis :-)

Väl hemma så la jag Frida med Bamse i sin säng men tveksam att det blir nån sovning för hennes del.....Men hon får ligga o ta igen sig lite annars.

Så nu blir det en långhelg för Hampus o Frida för dagis har stängt på måndag. O på tisdag ska dom börja 08.00-11.00 så då blir det tidiga dagar.

Ha en bra helg.!!!!!
Kram kram alla vänner.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0