Fredag !

Ops.....igår blev det inget blogginlägg. Men skriver idag istället om igår :-)
Igår va Hampus o Frida på dagis i vanlig ordning. Frida hinner knappt vinka åt mig i fönstret numera. Hon springer iväg o ska börja o leka så fort jag klätt av henne. Kul att dom trivs !!!
 Sen va vi o hämta dom till strax före 11. O då fick Hampus o Frida med sig en låda med pannkakor av mattanten. Hon hade gjort för mycket smet. Kan vara bra att farfar känner mattanten ibland ......hihi.
Så när vi kom hem blev det pannkakor o sylt. Barnen höll på att äta ihjäl sig tro ja. Dom käka 2 var. Tack tack Ulla för pannkakorna!!!!
Sen blev det sovtajm.........
Medans fortsatte Jonas uppe i klädkammaren. Och jag gick ut o tvätta bilen. När jag va klar me de så gick jag på baksidan o röjde av gräset ner mot ån. Välbehövligt !!!
När Jonas åkte o jobba ringde jag till mamma, pappa o syrran o kolla om vi skulle träffas o käka surströmming.
Så det blev till att styra kosan mot Långsele när vi var klara jag o barnen.
En mycket trevlig middag; Potatis, surströmming, gräddfil, lök o tomat. mmmm inte helt fel de inte!!!!
Sen vid 19 tiden bar det iväg hemöver för att lägga barnen som va jättetrött. Dom ha varit vana att lägga sig senast vid 19 nu när dom ska upp tidigt. Så dom va rätt slut nu.

************************************

Ja då var det helg igen då!!! Veckorna bara springer iväg nu känns det som. Snart vinter o kyla ute. burr, burr....Medans barnen va på dagis idag så började vi med att tapetsera i klädkammaren. vid 10.40 så begav vi oss för att hämta kidsen. Som i vanlig ordning blev väldigt glada över att se oss. Efter de åkte vi hem o käkade lunch. För att därefter åka ner till Härnösand på Coop Forum o storhandla. Eftersom det egentligen var sovtajm för barnen så passade  Hampus på att ta en tupplur i bilen på väg ner. Så han missade Bamse filmen jag hade satt på åt dom. Men inte Frida tro ja....... Men på vägen hem så somna Frida, hon sov även en stund när vi kom hem.

Väl hemma igen så passade vi på att städa ur kylen innan vi lastade in de varor vi hade köpt. Sen fixade Jonas middagen; Ris o korvstroganoff. Mums.....de blev jättegott. Efter middagen så for Jonas o träna med 2 kompisar. När han kom hem så fick han ta hand om duschningen av barnen. Så hann jag o dammsuga en sväng medans.

Det var våran dag i korta drag :-)

 

Ha det så bra

Kram kram alla vänner !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0