Helgen som gått !!

Hej på er!!!
som ni märkt har jag inte varot så aktiv här på några dagar...... har varit jobb ett par dagar för mej.

Fredag:
Som vanligt fullt upp innan man ska iväg på jobbet o dagis me barnen. Tycker att man har gått om tid men det blir stressigt på slutet ändå. Men men prick 07.30 anländer vi in på dagis. Barnen har knappt tid att säga hej då till mig. Till slut säger Frida "hej så mamma". O då frågade jag Frida om jag inte skulle få nån puss. Då sa hon bara; "puss puss hej då mamma". Och så fortsatte hon att leka.
En lång dag hade dom framför sig. Jonas hämtade dom 15.30.
Det hade gått bra förutom att Hampus bara hade sovit 30 min typ. Men han hade bajjsat i 2 omgångar. Så då va han väl pigg efter blöjbytena. Men däremot Frida hade sovit. Så idag hade dom hunnit med både frukost, lunch, sovning o mellis. De e bra de, valuta för barnomsorgsavgiften ska man ha.......hehe....

Så när jag kom hem höll Jonas på med disken som blivit kvar på bänken sen gårdagen. O sen höll han på att förbereda middagen; Potatis, Lax o sås. mmmmm gott gott.
Sen for vi på Hemköp o köpte lite godis. Sen hem till soffan o myste o kolla på disneydags. Efter de så fick dom lelle. Efter en stund gick jag ner o gjorde i ordning Frida för sängen. Sen när jag kom upp hade Hampus o Jonas somnat på soffan. Så jag la på dom en filt o släckte ner lite. Så typ 1 timme senare vaknade dom.

Lördag:
När vi hade ätit frukost o så gjorde vi oss klara för att åka mot Sollefteå. Där skulle vi möta gammelmomma, momma, moffa, moster o kusinerna för att gå på Höstmarknaden. Oj oj så många tillsammans på en marknad .....hur skulle de gå.??? Gick inte alls. Vi delade upp oss o sen möttes vi hos moster för en fika tillsammans efteråt.
På marknaden inhandlade jag 14 par sockar, tshirtar till barnen. Frida fick en Bamse tshirt o Hampus en traktor tshirt.
Efter marknaden blev det som sagt fika på Billstavägen med allihop. Innan vi styrde nosen mot Kramfors vid 16 tiden, så sa vi hej då till momma o moffa som åker utomlands på tisdag. Då åker dom till Tunisen i 14 dagar. Lite avis man blir då :-) Men de e kul att dom unnar sig att åka iväg så där........Man ska passa på medans man kan. Trevlig resa önskar vi er!!!!!

För övrigt så blev kvällen väldigt lugn. !!!!!!!!!!!!

Söndag:
Idag blev det arbete för min del. Fick sms från Fredrik igår som frågade om jag skulle vilja jobba idag. Ja o vi skulle ju inte göra nått speciellt så det tackade jag Ja till. 10.30-16.15 en söndag blir ju lite pengar :-) aldrig helt fel ju :-)
Så innan jag for o jobba blev det lite frukost med familjen.
Väl hemma igen så förberedde Jonas dagens middag; Makaroner o Korvstroganoff. Efter middagen så klädde vi på oss o gick ut på gården en sväng o gjorde Jonas sällskap som skulle byta däck på bilen.
Och när det va gjort gick vi in. Jag tog bort efter middagen o diskade o Jonas duschade barnen.
Så nu ligger dom i sina sängar o vi sitter o tar de lugnt bara.

Hoppas alla ha haft en bra helg !!!!

Kram kram alla vänner!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

vad kul att du skriver så mycket här! ska kolla in här oftare framöver! stor kram!

2009-10-12 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0