Helg igen!

Gårdagen hände de väl inte så mycket. Barnen va på dagis i vanlig ordning. Jonas följde oxå med o hämta dom små liven. dom blev jätteglada o se oss.
Sen när barnen sov lunch så gick vi ut o pyssla på. Eller sov o sov. Hampus sov sött i sin säng men Frida låg vaken i vanlig ordning o små prata med Bamse. Men hon får ligga o ta de lugnt o varva ner ändå fast hon är vaken.
Ute så passade vi på att plocka in trädgårdsmöbler, grill o lite annat småplock.
Efter jag o barnen hade käkat middag så klädde vi på oss o gick ut på gården. Barnen lekte i sandlådan o gungade o jag krattade lite löv. Men det såg man inte idag :-( hade fallit mer löv idag :-(

Idag Fredag så fick man en chock då man kolla på termometern då jag gick ner till barnen. Den visade -4,5 grader. Trodde att det var ett skämt. Men inte då, det var frost ute. Nu äre vinter !!!!!!!!!! suck suck........
Så det var bara till att plocka fram galondressarna me fleecefoder åt barnen. O sen åkte vinterdojjorna på oxå. Men plockade me allväderstövarna utifall att det blev mildare tills dom skulle ut.
Men när jag o Jonas kom o hämta dom så va dom inte ute. När vi kom in lekte dom för fullt inne. Kul o se att dom trivs. Fick även se lite bilder sen härromdagen då dom hade varit o plockat äpplen hos  mattanten Ulla.
Dom har en sån där digitalfotoram i hallen. Mycket fina bilder på barnen. Kul att dom besöker omgivningen lite oxå.

Efter dagishämtningen så for vi på Konsum o handla till dagens middag. Som blev skinksås o spaghetti. När vi kom hem blev det lunch o sen packade vi klart släpvagnen o for på soptippen. Innan vi for hade Hampus somnat i bilstolen men inte Frida:-) så Hampus sov en bra stund i bilen. Men det märktes på eftermiddagen att det hade blivit kort vila för han......Gnäll gnäll.
Väl hemma igen så blev det lite lek för barnen o jag hackade grejjerna till maten medans Jonas fixa nere i källaren. Sen blev det en dusch för mej o Jonas fixa klart middagen. Så vi käkade tillsammans innan jag stack iväg o jobba vid 16.00 till stängning.

Ikväll blev det stängning med Angelica :-) Två blondiner som ska stänga, det kan ju gå hur som hellst. Men inte ikväll. Kunderna va ute vid 19.10, tidigt för att vara en fredag ! Ibland kan sista kunden gå ut vid 19.20 typ. lite drygt!!!!
Gick bra o räkna o allt stämnde på en gång :-) Bra jobbat Angelica. Alltid lika kul o jobba med den bruden.

( Angelica finns på en bild sen tidigare inlägg här på bloggen)

Väl hemma så var det väldigt lugnt när jag kom in. Va fullt me Mega blocks på köksgolvet. Så jag bytte om sen plocka jag ihop alla grejjer som låg runt golvet. Sen gick jag ner i källaren där jag hitta min underbara sambo o mina 2 barn.
Barnen hitta jag lekandes i badkaret. Hade skitkul dom 2. Jonas höll på o fixa i sin verktygshörna m.m. Härligt me lite ordning o reda !!! Det gillar jag......
Efter badet så blev det gröt o läggdags. Kvällen har för övrigt varit väldigt lugn. Har kollat lite på Idol.
Just nu sitter jag här o skriver. Tänkte inte skriva så mycket, men jag tro det blev ganska långt ändå:-)
Sen lyssnar jag på Blenders nya skiva. Man blir rätt danssugen. Va ju ett bra tag sen man va ute o svängd sin lurviga nu. Men den 8 januari tänkte jag att vi skulle gå på Hullsta. Då är det Shake !!!!!!





BJUDER ER PÅ EN SKÖN BILD FRÅN I SOMMAR. TÄNKTE ATT NI SKULLE FÅ LÄNGTA TEBAX TILL VÄRMEN SÅ HÄR I KALLA HÖSTTIDER.

HAMPUS O FRIDA PÅ PICKNICK ME SINA FÖRÄLDRAR VID GISSJÖ BADPLATS.

HÄR KÄKAR DOM TOM O JERRY KEX :-)

Kram Kram alla vänner !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0