Helg igen!

Ja veckorna går fort, nu var det helg igen. Snart jul igen.......

Ha väl inte hänt så mycket i veckan. Jonas ha varit på kurs från måndag morron till onsdag eftermiddag i Bräcke. Så jag o barnen har varit själva.
Det går fortsatt bra för barnen på dagis. Det är full fart på  dom.

O Hampus har börjat o blivit en riktig "klätterapa".  Härromdagen när jag stod o renbädda hans säng så blev jag rätt förvånad när jag vände mig om. Då satt han upp på en av deras små stolar i deras rum. Han såg väldigt busig ut där han satt.
Och senare på dagen när jag stod o lagade middag åt oss, så hörde jag han grymtandes inne på rummet. Och att det var bajsning på g. Så jag gick dit o kolla o då satt han uppe på bordet o dingla med benen och flina åt mig.
Så nu är det bara att vara på sin vakt!!!!
I matstolen är det ingen mening att spänna fast han för han ställer sig upp ändå. O fort går det.
I går kväll när jag höll på att byta blöja så hade han klättrat upp på första steget på tripptrappen o stod o höll i sig i bygeln. Sen ställer han sig upp fort nu på golvet. Men har inte kommit på att röra på fötterna själv. Han har väl tagit några steg i alla fall när jag höll i han i 1 hand !!!
Så det är nog på god väg.......
På dagis har dom en sån där rutschkana inne. där bruka dom få häkta lös rutschkanan o hänga den över trappen för annars har han i ett oväntat ögonblick klättrat uppför trappen.

I helgen blir det fullt hus här. Ikväll kommer Jonas bror Ecke o hans sambo Stina o ev. eckes dotter Alva hit. Sen kommer nog Jonas syster Anna med familj oxå. O imorron kommer farfar o Dessan.
Det är födelsedagsmiddag på g för farfar som fyller år idag. Grattis Grattis Farfar!!!!
Så det ska bli trevligt. Så jag ska ta o fixa o bädda o grejja i tvrummet nu så det är hyffsat klart tills kvällen då alla kommer.

Ha en bra helg allihop.

Kram kram alla vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0