Ett tag sen sist jag skrev nu!!!

Ja nu var det ett tag sen sist jag skrev.......Men jag ska försöka summera veckan som gått!!!


Förra lördagen så var vi till Sollefteå o hälsade på Stina, Jonas o Ella. Först gick vi på Höstmarknaden med dom. När vi kom tebax till dom blev det fika, lek, middag. O så klippte Stina min kära sambo. Han började nämligen se lite vildvuxen ut i huvudet. O fin blev han.




Frida har hittat pianot hos Nilssons......


På söndagen ringde vi o bjöd ner momma o moffa o gammelmomma på mat. Så innan dom kom tog vi en prommis fram på affärn o handlade. Frida o Hampus somnade båda 2 i vagnen. Till middag gjorde Jonas en tacopizza......supergod. Sen blev de fika efteråt.
Sen blev det en lugn kväll. Jag laddade för en jobbarvecka på dollar.

Måndagen o tisdagen gick jag o jonas om varann. Jag jobbade 7-14 o han 15-00.30. Så då fick han vara själv med barnen på förrmiddagarna. Så när jag kom hem så for han typ......
O på tisdagen innan han for så funderade han på att ta ledigt ons o tors. Dom hade så lite körning nu. Så då ringde jag till dollar o sa att jag kunde gå till 16 både ons o tors istället.

Så då fick jonas 3 hela dagar själv med barnen.......O va nyttigt att karlarna får känna på hur det är o vara själv på dagarna med barnen. O de hade funkat så bra för dom. O på fredagen hade dom packat ihop blöjor , mat, ombyten o promenerat upp till emil o Pedde. Sen när jag slutade så for jag hem o hämtade Hampus bilstol. O så for jag o hämtade jonas o barnen hos Pedde. Därefter for vi o köpte blöjor på koppra o på vägen hem beställde vi pizza.

På lördagen så packade vi ihop lite grejjer o begav oss till Sollefteå till gammelmomma Signe. För att hjälpa henne o kratta gården. Så vi var ett helt gäng ( vi, Signe, Annacarin, jessica, Bergmans) som kratta o fort gick de. Därefter gick vi in o fika. Senare så kom momma o moffa dit. Sen blev det middag. annacarin hade gjort en jättegod köttgryta.
efter middagen så for vi till dessan. Josefine o Fredrik( =Hampus gudföräldrar) va nere o ville kramas med barnen lite. O så skulle vi gratta Farfar o josefine som fyller år på torsdag. Så det blev sent innan vi väl va hemma.

Söndagen blev väldigt lugn......frida hade fått nån släng av magsjuka. För dagen innan så blev de 3 diarreliknande blöjor. så vi fick duscha av henne vid blöjbytena. O imorse kräktes hon upp Lell (=vällingen). 
Så jag gjorde vätskeersättning. Sen va jag o köpte salta chips, majsvälling, Mer o blåbärssoppa.
efter de så började Jonas o baka kanelbullar....

Idag har det varit en lugn dag inne. vill inte gå ut nått när Frida e hängig. Idag har hon fått i sig en del majsvälling o en banan o en del vätske ersättning. Ska få prova lite mos o varmkorv till middag.Så får vi se hur de går.
När jonas kommer hem ska jag fara o köpa Dumlegodis. Tänkte göra dumlemuffins:-)

Ha de så bra, alla nära o kära. Puss o kram


 Frida nyper Hampus i näsan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååå, dumlemuffins!! Lät helt underbart gott :) Hur gör man sånna?

2008-10-20 @ 19:07:37
URL: http://shirin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0