Torsdag & Fredag!!!

Våran torsdag blev väldigt lugn........Vi höll oss inne. Det var dels så dåligt väder ute, sen så skulle sotarn komma nån gång mellan 11.00 o 13.00. Men strax efter 11 dök han upp.. Så han klättra upp på taket o sen kolla han pannan nere. Allt såg så bra ut :-)

Innan Frida skulle käka lunch så fick hon leka av sig i köket en stund. Hon passade även på att gå igenom skafferiet. O då hittade hon ströbröds paketet som hon vände upp o ned på........


                                                                         Frida kollar in högen med ströbröd........

Efter att Frida hade käkat lunch så var det sovtajm. O lillebror somnade efter en stund i babysittern. så då passade jag på att dammsuga o torka golven i hallen,köket o matrummet. det behövdes!!!
För övrigt så blev det en mycket lugn dag..................
När vi hade käkat middag så for jag på affärn o handlade. Och på kvällen blev det mys mys i soffan innan Frida skulle sova. Jag fixade grönsaker o dipp. Hade skurit upp lite äpple åt Frida. Hon va lite skeptisk till en början men sen ville hon ha och rätt var det va så tog hon nån bit själv oxå. "Långa armar har hon"

Idag har vi varit på Öppnis. PÅ fredagar är det från nyfödd upp till 1 1/2 år. Så vi for dit till 10.30 ungefär. Lagomt till sångstunden. Jag satt i ringen med Hampus o Frida for runt på golvet o spanade läget när alla sjöng. Passade på att kolla i korgen där alla skallror o instrument fanns.
Efter sångstunden så fick dom leka .........Hampus fick göra fotavtryck, de gick jättebra. Ska hämta dom till veckan.
Frida brydde sig inte att jag var där. hon skötte sig själv. Jag skulle gå o väga Hampus inne på bvc. Jag ropade på Frida när jag skulle gå , men hon brydde sig inte. Så personalen där inne tittade till henne medans jag gick iväg o det hade gått hur bra som hellst. Känns verkligen skönt inför dagen då det är dags att lämna henne på dagis.
När jag hade varit på bvc så fick Frida käka lunch,.......Köttfärssås o makaroner. Gott gott!!!!
Sen lekte hon vidare.......Brydde sig inte att jag o Hampus var där ......hon lekte med barnen o sig själv. O när vi skulle fara hem vid 13 tiden då dom stängde. Så ropa jag på Frida att vi skulle fara. Men då va hon så inne i skorna o skohyllan. Så en ur personalen bar henne till vagnen som stod i vagnhallen. Tack tack......

Väl hemma så fick de bli sen sovtajm för dom .........somnade ganska på en gång båda 2!!!!!!!

                                     Hampus fotavtryck !!!!! Undra om det blir ett par 42or som pappa sin??



                                                                        Hampus tar det lugnt i babysittern !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0