Helgen som varit!!!

Tidigare i veckan fick jag veta genom en kompis att Dollarstore behövde extrafolk. Så jag var dit o snackade med chefen.
Så i fredags stod väckarn på 05.30.....pip. Mellan  kl.7.00-16.00 var det dags för arbete. Känndes skönt att jobba lite faktiskt. Lite miljöombyte!!!Nog för att man älskar sina barn men det var faktiskt skönt att komma hemifrån en hel dag. Träffa lite folk.

Så på dollar fick jag mig en tshirt så man kännde sig som en i gänget. Sen blev det städning av gången med handdukar o kalsonger. Oj oj vilken röra !!!!Men bra blev de. Sen blev de fikarast. Därefter blev det varupåfyllning resten av dagen med ett kort break för lite käk vid halv ett. Innan jag slutade för dagen så pratade jag med chefen om dagen o kommande dagar. Så nästa vecka ska jag dit igen o jobba. Så jag jobbar förrmiddag o jonas jobbar eftermiddag.

När jag hade slutat så for jag till Jonas o barnen som var hos hans jobbarkompis Pedde o hans grabb Emil. Dom hade varit ute på en prommis, spelat nintendo wii, fikat ..........Sen for vi o handla. Det blev Tacos o en cider senare på kvällen. Gott gott.!!!!
När jonas o pedde o barnen hade varit ute på prommis så hade dom hämtat ut "Kåvepenin" (Penicilin) till Hampus. Han hade en bakterie i näsan efter all förkylning o skit.

På lördagen när vi hade vaknat, fikat, duschat o klätt oss, bar det i väg till mormor o morfar i Långsele.  När vi kom fram så sov barnen i bilen. Men  Frida vaknade när vi skulle in. Hampus  sov en liten stund i bilstolen inne.
Sen blev det  fika o så tittade vi på filmen från Hampus dop. "Tack tack för att du filmat morfar kram kram Hampus!!! "
Lite senare blev det god mat.....mormor gjorde en köttfärsgratäng med färs, skinka o mos....mycket gott. Tyckte frida oxå!!!
Efter fika, film, mat o surr så bar det iväg mot kramfors igen. Det blev en lugn kväll hemma.

Söndagen vaknade man av att man trodde att huset skulle blåsa bort .......ett jäkla blåsväder med regn var det ute.
Inget roligt väder att vara ute i, så vi slog en pling till Pedde, emil o carro för att kolla om dom hängde med på badhuset.
Så senare på dagen efter lunch o sovning så blev det bad.
Första badet på badhuset för Hampus. O det gick mycket bra......Vi satt i bebisbassängen.Han va nog i vattnet närmare 30 min.....Sen blev det käk för han. o så fick han mysa i bilstolen medans syrran o emil fick bada lite till.

Det blev en mycket lugn kväll hemma sedan......

Ja de va våran helg!!!!


                          Momma med sin lillprins!!!!

Lillprinsen
                             Lillprinsen våran!!!!!


                       Hampus på badhuset !!!!


     Hampus o Frida i bebisbassängen på badhuset!!

 

                    Hampus, Frida o Emil badar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0