Då var det fredag igen då!!

I måndags va jag in o snackade me Ingela på Dollar.....ang.arbete nästa vecka. Hon tyckte att vi skulle köra på då oxå. Så då blir det jobb mån-tors 7-14 o fredag 7-16. Kul kul......
I onsdags styrde jag fram lära gå vagnen åt Frida på golvet. Men hon va inte så intresserad av att ställa sig upp med den. Utan hon skulle sätta nallar o grejjer i vagnen istället.

Men igår morse förvånade hon mej. När jag höll på att klä mej så vände jag mej om.......o vem är det som har ställt sig upp o gått me vagnen......"jo proppfia"
Men hon hade ju kört fast mot spisen o då tog hon tag sig i spisen istället. Då va jag dit o vände på vagnen. Så den pekade ut mot hallen. Då stod hon o funderade ett tag först men till slut så bar det iväg mot skafferiet. O hon jublade o va glad.
Sen va hon på g......Hon gick tills det tog stopp o sen vände jag vagnen. Men till slut blev hon trött o då fick hon lunch.....PANNKAKA.
Sen blev det sovning.....Lång sovning blev det för henne. Det tar på krafterna o vara sjuk. Men nu är hon rätt bra. Börja komma tillbax tills sitt rätta JAG.

När jonas kom hem från jobbet så for jag o Hampus iväg på apoteket, BVC, konsum. Nu vägde lilleman 6880gr o hade växt 2 cm till på 1 1/2 vecka.....
Efter att vi hade käkat så kom Lars o Tina på fika. Dom va bjuden på Hampus dop men kunde inte komma. Så Hampus fick en dopgåva i efterskott. O så fick Frida ett paket oxå.
Dom fick varsin sparbössa med en massa mynt i. Frida en som såg ut som en katt o Hampus en fotboll. Sen fick Hampus en munkjacka o ett bar brallor i ljusblått.
Så medans jonas fixade fika så busade Frida på golvet o visade både pappa , lars o tina att hon kunde gå med vagnen, Duktig tjej.!!!!
Sen blev det fika uppe i tvrummet. O när det blev reklam på tvn så fick man inte sitta ivägen för Frida. Gillar reklam.
Sen blev det lite bus i soffan innan lars o tina for hem.

Resten av kvällen blev lugn...........

Ja o då var det Fredag igen då......Ännu en vecka har gått. O vi kommer allt närmare vintern o julen!!!!:-)mysigt

Nu ska jag försöka få Frida att sova lite. Så hon orkar med dagen. Hon har nog legat i sängen i närmare 1 tim utan sovning......Till slut lär hon väl somna av ren utmattning.

Ha en bra helg alla nära o kära. KRAM KRAM


 Hampus på köksgolvet!!!!

 Hampus vilar lite.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0